tisdag 25 september 2007

För mycket sprit


Idag har jag tvättat alla mina kläder. Alla mina kläder. Jag slängde undan nån stackars liten italienares kappakläder i torktumlaren och fyllde helt fräckt 8 tvättmaskiner. I grund och botten kan jag inte förstå hur man kan äga så mycket trasor, handdukar, tischor och stringkalsonger för att fylla 8 tvättmaskiner, men vid gud det gick.

Mitt i min ryggsäck av smutstvätt (som legat där sen jag kom hem från tågluffen för en månad sen) hittade jag en flaska ekologiskt vin som min vän Kaisa gav mig för att jag lät henne bo i min lägenhet när hon var bostadslös (hon betalade för sig, jag är absolut inget helgon).

Jag chockades av min spontana reaktion:
- Åh nej, vart fan ska jag göra av ytterligare en flaska vin?

Sedan min ytterst lyckade vårtrip till Tyskland med Johanna, Björn & Jonas (ze real germans) har jag haft mängder av alkohol hemma. 5-6 flaskor sprit, fler flaskor vin, och ett öllager som aldrig tycks sina. Kontentan har blivit att min fria lägenhetsyta har minskats betydligt, eftersom jag inte har en aning om vad jag ska göra med denna massiva berusningsarsenal.
Hur hamnar man i den sitsen?
Nog för att det var lite av ett tonårsproblem att veta var man skulle gömma sin gömma, men jag kan inte erinra mig någonsin tidigare ha känt spontant besvär av att hitta sprit bland kläderna, ren jävla manna från himlen!!

I dag lyssnar jag på Stiff Little Fingers, och ber till gud att knegarna i källaren inte bonnkopplar ur elen igen. Eftermiddagens högtalarlösa lyssning på punk via datorn mätte en 9:a på den officiella Amishskalan.

1 kommentar:

Johanna sa...

hej M!

haha vilken "tur" att vi drar till Hamburg igen nu, då. Jag känner lite samma sak, nu när mitt kök äntligen är tomt igen ska det minsann fyllas på. Men fylla är ju inget dumt.

;)