torsdag 27 september 2007

Födelsedagsost


Idag fyllde min syster 29 år. Vi firade såklart på Gyllene Prag, där jag, syster och 3 kvinnor som samtliga passerat 30-strecket åt panerad ost och drack tjeckisk öl. Därmed kombinerade jag tre väldigt viktiga saker:

1. Jag älskar min syster.
2. Jag älskar ost.
3. Jag älskar att känna mig ung.

När jag träffar min syster och hennes vänner och de pratar på i deras Sex & the city-(den sunda svenska versionen utan 10 000 dollars skor och ytlighet upp till armhålorna) stil känner jag att min egen lilla åldersnoja är tämligen överdriven. Min syster kommer alltid att vara 4,5 år äldre än jag, och det känns tryggt.

Grattis Mia!

4 kommentarer:

Ann sa...

Nu har jag tredubblat ditt besökarantal! Jag förtjänar en fet bonus, eller hur?

Johanna sa...

snyggt. att kombinera saker man tycker om är alltid bra. alltid.

(ja, jag är sugen på att ta upp exemplet med salt och glass. men jag avstår)

Ann sa...

salt och glass? vad sägs om min favoritkombo: pommes och jordgubbsmilkshake? det unnar jag mig bara när jag verkligen är värd det...

Le Tokbiff Total sa...

Salt och allt är väl vad du tycker om Johanna? Det rimmar dessutom bättre.

Tack så hjärtligt för uppmärksamheten Ann. Jag ska köpa dig nåt vackert i Tyskland.