torsdag 21 februari 2008

Vad ska du göra i sommar?


Jag tror att jag slutar skolan nånstans runt den 1e juni. Sen börjar sommarlovet. Här följer en liten lista över saker jag sagt/lovat att jag ska göra i sommar:

1. Jobba som journalist. Förhoppningsvis på GP, men annars nån annanstans. Jag vägrar jobba på lager i sommar igen, och cyklar gladeligen till Gävle bara för att jobba med nåt som jag faktiskt gillar. Var eller hur jag i sånt fall bor där är jäkligt oklart. Hur jag hyr ut min lägenhet är jäkligt oklart. Hur jag har pengar när sommaren börjar är jäkligt oklart.

2. Spendera tid med Carla och Erin. Två amerikanskor, antagligen mina bästa vänner kommer hit en vecka. Sen ska de ner till sydspanien för att leta lämplig plats för en framtida guacamole-bar de ska öppna (antagligen mitt framtida hem) Jag ska självklart följa med. Grymt.

3. Åka till Roskilde med Johanna & Johanna mfl. Åka på festival. Det var evigheter sen och är sjukt kul, framförallt med såna bra vänner. Hur jag får tid eller pengar till att vara pölsefull i en vecka är jäkligt oklart.

4. Åka till Barcelona med Lollo. Hälsa på Pedro mfl o dricka cava på stranden. Jag behöver inte ens skriva vad jag nu tänmkte skriva.

5. Åka till Colombia med Per, (aka N). Det är skitbilligt!!!

6. Åka till Peking (Kina) på OS med Aantche. Vadå? Jag har en gratislägenhet. det blir skitbilligt.

7. Åka till Mexico o hälsa på Stu, Pamela, Suly & Tania. Mest för att jag redan känner smaken av maten i munnen blundar jag för att det är omöjligt.

8. För en gångs skull faktiskt spendera tid ute på landet. det är rofyllt, varmt och vackert. Farmor bor där. Jag borde lära mig att koppla av.

Något mer jag glömt?
Säkerligen. Om någon kan ge mig en form av diagnos på vad jag lider av så vore jag oerhört tacksam. Det närmaste jag kommer ett namn är "obotlig optimism". Helt enkelt så skippar jag alla kansken och måsten och aber och rensar dem ur min hjärna så fort en god idé dyker upp. Smaken i munnen och doften i hjärnan är allt som behövs. Jag är sjukligt impulsiv. Det är nog därför jag är så grym.

3 kommentarer:

Söder sa...

Hade det inte varit för att du skrivit inlägget klockan 15:15 hade jag tagit för givet att du var full. Nu lider du uppenbarligen av det du kallar obotlig optimism, och det är farligt. Du behöver råna en bank mannen...

Le Tokbiff Total sa...

Det är nåt knasigt med tiden här, tror bestämt jag skrev den runt midnatt. Så jag kan även ha varit full. Men allt är sant.

Johanna sa...

Haha... glöm inte att jag och Joe också ska med till Colombia. Juni sa vi va? :)

Jag längtar väldigt mycket efter alla grymma saker vi ska göra, och har likadan ångest över det där med att man måste planera för att allt ska gå ihop. om man får jobb kommer man säkert tvingas jobba jättemånga veckor och inte få så många veckor över till alla utlandssemestrar. nåja, vi löser det. puss.