söndag 7 oktober 2007

"Pure magnetism my dear"


TV3 kör någon form av James Bond maraton. I afton är det "The World is not enough", med Denise Richards, som förövrigt har legat med Richie Sambora i Bon Jovi, och därmed fick ett antal unga New Jersey pojkar att hurra för att en av de sina hade lägrat en Bondbrud. Ser ni hur universum hänger samman?

Jag började se James Bond filmer som 10:åring, de med den löjligt "buskischarmige" Roger Moore i huvudrollen. Redan då minns jag att jag fann det otroligt irriterande att herr Bond verkade få till det med i princip varenda tjej han träffade. Inte för att det var en onödig paus i filmens spännande handling, vilket vore normalt för en 10:åring, utan på ren skär sexuell avundsjuka. Hur fan gör karln? tänkte jag.

Samtidigt som James lägrar ryska spioner varje natt, har min vän Heather från Kanada inte haft sex på snart 5 år. Om än charmant och rolig känner jag få människor som är så lättirriterade, eller har så kort stubin kort stubin som Heather.

Så: James är suave, cool och avslappnad, och Heather är ironisk, irriterad och stressad. Jag antar att det var så själva tanken på James Bond började. Som en slags engelsk Socialstyrelsenkampanj: "Mer sex gör dig avslappnad!".

Hade inte James fått gänga i varenda film hade han säkerligen i slutscenen skitit i att desarmera den där atombomben och istället uttryckt ett frustrerat "MEN DET SKITER VÄL JAG I!!!"

1 kommentar:

Johanna sa...

haha. snygg slutledningsförmåga.