fredag 26 oktober 2007

En vecka av superspännande chockhets

Skolveckan är äntligen slut. Vi har producerat Västfronten på skolan, en dagstidning och en kvällstidning. Kvällstidningar är ytterst korkade och obalanserade, men ganska skojiga att göra. Vuxna män blir till fnittrande spjuvrar när de tillåts sätta rubriker som "Bjärsmyr chockrasar". Men det har varit ett tungt arbete och såväl sinne och kropp är hårt sargade. Jag har bland annat utvecklat en märklig aversion för korta människor, men det kanske går över.

Det fetaste på kvällstidningsövningen var att intervjua Elfsborgs tränare Magnus Haglund. Inte för att jag hyser någon idolbeundran för den fryntlige Jocke Geigert lookaliken, men det kändes ändå som en kändischock på torsdagskvällen när han hasplade ur sig ett argt

- Vadå gick snett?! på min oförskämt ledande fråga om Elfsborgsmatchen.

Som hemläxa till tidningen fick jag att olagligt ladda ner, se och recensera Mikael Håfströms nya amerikanska blockbuster, skräckfilmen 1408 med John Cusack. Jag gillade den skarpt och satt halvt vettskrämd i min blå soffa mitt i natten. Dagen efter åkte den svarta koftan och de stora glasögonen på recensent Johansson. Efter att kritiskt analyserat filmen återvände jag till den riktiga världen ett tag och pratade med Ann på msn:

Martin säger: hmm...fast hela filmen handlar ju typ om att man inte kan fly från sina demoner
Ann säger: jaha
Ann säger: jag trodde det bara var en skräckfilm om ett läskigt rum

Ibland har man helt enkelt olika perspektiv, ambitioner och motiv med sitt filmtittande. Hur som helst kände jag mig som att jag gick på gymnasiet.

Inga kommentarer: