söndag 11 november 2007

Om kärleken mellan en man och en pizzeria


Jag ska flytta.
Den siste november flyttar jag till en riktig lägenhet i majorna vid Chapmans torg. Efter nio månader i mitt kvadratiska studentrum på 20 kvadrat i Johanneberg(med balkong) ska jag flytta. Jag ångrar ingenting.

Efter engelsk fotboll(aptråkig sådan) på Johnny Foxes(fult namn) med Peter, Emma och KalleSebbe(fullt funktionella vänner) tog jag en sväng förbi Pizzeria Peperoni på kvällen. Peperoni har Kebabpizza 4 med mild sås. Jag älskar Peperoni. Peperoni är som en gammal flickvän som aldrig sviker. Dessutom ligger den ca 25 meter från mitt hus (du skall icke stalka din blogg-gud). Alla som jobbar på Peperoni är jättetrevliga. De ståtliga pizzagudarna bjussar på plastbestick för lazy-ass studenter som inte orkar diska. Alla människor som nån gång är i Göteborg måste ta sig till Peperoni. Avsaknaden av Peperoni var egentligen det enda skälet emot en flytt till västra sidan. Jag kommer att sakna dig gamle vän.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Åh som jag förstår dig!

Peperoni är HÄST! vilket innebär att det kommer bli väldigt svårslaget.

Undrar vart jag ska bo. Hoppas det blir nära en bra pizzeria. En som Peperoni.

Le Tokbiff Total sa...

Du kanske kan flytta in i huset där Peperoni ligger? Jag vill, men jag är portad från huset. De sa att jag kunde flukta nån annanstans.

Anonym sa...

Majorna: nära till din flickvän.

I rest my case babe.

Anonym sa...

Majorna. Det är "min ö". (braveheart) Så är det någonting, hör du bara av dig till mig! Jag bor snart ganska nära chapmans torg och jag känner till en del pizzerior. Kanske vi skall ta och äta lunch tillsammans någon dag. Kanske inte. Nu ses vi snart på pokern, jag räknar med att min vinst förra veckan var en fluke och att jag sedvanligt är dassig idag! Hej hej /Söder

Le Tokbiff Total sa...

Lunch låter utmärkt Söder. Eller inte. Jag är lite av en såsfascist, så du bör välja restaurante med omsorg.

Jag räknar med att du följer upp måndagens framgång, även känt som Miraklet i Minsk, i afton.